Nyheter

Tre skäl till varför artikelmarknadsföring är viktigt för ditt företag

Du har förmodligen hört talas om fördelarna med artikelmarknadsföring. Artiklar ger inte bara innehåll till din webbplats, utan kan också få dina artiklar högt rankade i Google. Artiklar lockar också till sig inkommande länkar, vilket kan förbättra din ranking och generera målinriktad trafik.

Om du dessutom kan svara på vanliga sökningar kan du använda artikelmarknadsföring för att svara på dessa sökningar. Här är tre anledningar till varför artikelmarknadsföring är viktigt för ditt företag. Låt oss utforska dem. Artiklar är det bästa sättet att generera inkommande länkar och öka din webbplats SEO-ranking.

Innan du skriver en artikel måste du göra sökordsforskning och välja lämpliga sökord. Du kan använda Googles nyckelordsverktyg för att hitta relevanta nyckelord. Se till att inkludera dina målnyckelordsfraser i början av din titel. Skapa sedan en titel som innehåller dina målnyckelord och fraser. Det kommer att hjälpa dig att rankas högt för dessa nyckelord. Ju fler läsare som ser din artikel, desto bättre. Men innan du skriver dina artiklar ska du se till att undersöka den nisch som du planerar att rikta in dig på.

Artikelmarknadsföring har många fördelar för ditt företag. Det driver inte bara trafik till din webbplats, utan gör också att du kan ranka för fler nyckelord än vad du skulle göra med traditionell marknadsföring. Det kan också öka din auktoritet, pålitlighet och varumärkeskännedom och generera nya kunder till ditt företag. Viktigast av allt är att det är kostnadseffektivt. Det kan öka din webbplats synlighet i sökmotorerna och ge dig värdefulla backlinks från andra webbplatser. Därför är artikelmarknadsföring ett utmärkt sätt att öka din verksamhet.

Hur digital marknadsföring kan hjälpa ditt företag

Digital marknadsföring använder onlinebaserad digital teknik för att marknadsföra ett företag, en produkt eller en tjänst. Att använda denna teknik för att marknadsföra ditt företag är ett utmärkt sätt att skapa medvetenhet om ditt varumärke och få kunderna att uppmärksamma det. Nedan listas några tips för digital marknadsföring. För att maximera dina marknadsföringsinsatser bör du också känna till grunderna för denna teknik. När du väl behärskar dem kommer du att kunna genomföra dessa strategier på ett effektivt sätt. Här är några sätt att komma igång:

Attributionsmodellering hjälper marknadsförare att identifiera mönster i konsumenternas köpbeteende och optimera försäljningsprocessen. Aberdeen Groups forskning visar att företag med en god anpassning av försäljnings- och marknadsföringserfarenhet uppnår 20 % årlig tillväxt. Samtidigt drabbas företag med dålig anpassning av en 4-procentig intäktsminskning. Att använda attributionsmodellering för att optimera kundresan kan ha en enorm inverkan på ditt företags resultat. Så hur kan du maximera potentialen hos digital marknadsföring för att förbättra ditt företags resultat?

Interaktion, engagemang och intresse

Digital marknadsföring uppmuntrar till interaktion, engagemang och kunskapsdelning. Genom att använda sociala medier kan företag öka webbtrafiken och antalet följare med 10 procent på ett år. Till skillnad från traditionella marknadsföringsmetoder är dessa koncept lättare att uppnå online än offline. Ändå kan tv-reklam införlivas med digitala marknadsföringsprinciper. Om du införlivar dessa koncept i din strategi kommer du att öka ditt varumärkes räckvidd och rykte på marknaden. När du väl behärskar dessa metoder kommer du att vara på god väg att öka kundernas engagemang och försäljning.

I takt med att tekniken fortsätter att förbättras, gör även den digitala marknadsföringen det. Medan du kanske inte har kunnat nå kunder offline har digitala marknadsföringsmetoder gjort det möjligt för dig att rikta dig till och nå miljontals människor. Millennials, Generation Z och många andra har smartphones som kan göra det enkelt att komma i kontakt med andra. De flesta användare spenderar timmar på appar för sociala medier i sina telefoner. Facebook, till exempel, har mer än 2 miljarder användare och används i stor utsträckning på många områden i vardagen.

I den digitala marknadsföringen kan du rikta in dig på specifika målgrupper genom riktad reklam, adwords, e-post och kampanjer i sociala medier. Vilka typer av digital marknadsföring du väljer beror på ditt företags mål. Om ditt mål till exempel är varumärkeskännedom kan du behöva optimera innehåll för SEO och sociala medier, medan ett mål som är inriktat på produktförsäljning kräver att du utvecklar en strategi för sociala medier. PPC-kampanjer kan vara nödvändiga för att nå ditt mål.

Förutom att locka till sig mer trafik kan digital marknadsföring hjälpa dig att omvandla fler besökare till kunder. Din säljtext och ditt innehåll kommer att fängsla dina besökare och uppmuntra dem att köpa dina betalda produkter. Även om trafiken är viktig, är det ledningsgenerering som är nyckeln till ökad försäljning. Leads är personer som har uttryckt intresse för din produkt eller tjänst. De kan ha prenumererat på en e-postlista eller kontaktat dig direkt. Dessa personer är dina nya kunder. Men hur använder du dessa leads?

Medans du kanske funderar på att starta ett nytt företag kan du överväga att lägga ditt fokus på digital marknadsföring som en pågående process. Att använda digital marknadsföring för att utveckla ditt företag är ett utmärkt sätt att öka försäljningen och varumärkeskännedomen. Du kan använda en mängd olika kanaler för att nå ut till din publik, bland annat sociala medier, ditt företags webbplats, sökmotorrankning, e-postmarknadsföring, displayannonsering och en blogg. Men en av de mest kraftfulla taktikerna för digital marknadsföring är att göra en webbplats som representerar ditt varumärke och din produkt eller tjänst på ett tydligt och kortfattat sätt.

De fyra P:na i social marknadsföring

De fyra P:na i social marknadsföring är syfte, plats, marknadsföring och pris. Kommersiella marknadsförare fokuserar på ekonomisk avkastning medan sociala marknadsförare fokuserar på att sänka kostnadsbarriärer. Kostnaderna för att få vård kan vara mindre påtagliga, till exempel personlig förlägenhet eller rädsla. Sociala marknadsförare använder olika former av medier för att nå ut till sin målgrupp och göra sitt budskap tillgängligt. Här är några exempel:

Social marknadsföring säljer beteenden eller livsstilar som gynnar samhället. Dessa kampanjer konkurrerar mot oönskade tankar, beteenden eller handlingar. De vanligaste kampanjerna för social marknadsföring drivs av ideella organisationer och statliga myndigheter, till exempel koalitioner för trafiksäkerhet eller räddningstjänster. Kommersiella varumärken, som Starbucks, har också använt social marknadsföring för att främja en sak. Med hjälp av sociala medier kan företag rikta sig till målgrupper med ett specifikt budskap och öka försäljningen. Social marknadsföring kan också hjälpa organisationer att sprida hälsosamma budskap och minska hälsorisker.

Att använda konkurrensanalys för att mäta framgången med sociala medier är ett effektivt sätt att få en grundlig förståelse för din bransch och identifiera potentiella möjligheter. Om dina konkurrenter till exempel använder Facebook för marknadsföring kanske du vill gå med i ett mindre använt socialt nätverk, till exempel Twitter. Genom att identifiera var de spenderar sin tid kan du rikta in dig på din målgrupp och göra en kampanj i sociala medier som passar dina behov. Du kan också övervaka konkurrenterna och lära dig av deras framgångar.

Strategin för social marknadsföring bör vara tydlig och väldokumenterad. Inkludera de mål som du har satt upp för varje social medieplattform. Dessa mål bör överensstämma med din större strategi för digital marknadsföring. Det är viktigt att fastställa roller och rapporteringskadern, liksom att skapa mål. Att utveckla mål och målsättningar är ett avgörande steg för att lyckas med social marknadsföring. S.M.A.R.T.-målramen vägleder dina åtgärder och ser till att de leder till verkliga affärsresultat.

Klicka för mer om artikelmarknadsföring. Denna webbplats är en källa till råd.